Štrbské Pleso pre športovcov

by spravca

Zlepšite si kondičku vo Vysokých Tatrách

Štrbské Pleso je ideálnym miestom pre šport. Preto niet čudo, že tu stretnete i skupinky profesionálov na sústredeniach. Beh, turistika a rôzne cvičenia. Nájdete tu viac ako 80 km značených rás rôznej dĺžky a náročnosti pre všetkých športovcov. Tak hor sa vylepšiť si svoju kondičku do Tatier! Predtým si však nezabudnite pozrieť na Štrbskom Plese ubytovanie.

Kyslíková dráha okolo Štrbského Plesa

Okruh dlhý 2,2 kilometra vám okrem behu poskytne aj 6 stanovíšť s dreveno-kovovým náradím na cvičenie. Podľa tabuľky pri každom z nich sa môžete rozhodnúť, či si vyberiete náročnejšie alebo jednoduchšie prevedenie. Cviky sú uvedené spolu s vhodným počtom opakovaní, aby ste si dali „do tela” tak akurát. No je dobré mať ubytovanie na Štrbskom Plese poblíž, ak by ste sa zničili príliš 🙂

Dlhší variant okolo Štrbského Plesa

Sú vám 2 kilometre málo a chcete si to trochu predĺžiť? Skúste 4-kilometrový okruh s prevýšením 60 metrov, začínajúci pri hoteli Crocus. Ďalej vedie asfaltka k apartmánovému domu Oliver a rovno po ceste k vodopádom. Za mostíkom ponad cestu odbočte vľavo k Štrbskému Plesu a pokračujte chodníkom okolo jazera. Po odbehnutí celého okruhu odbočte doľava a vráťte sa k východiskovému bodu. Ak budete vládať, môžete to potiahnuť ešte kúsok dole, k Novému Štrbskému Plesu, kde nájdete aj príjemné ubytovanie v Penzióne Pleso.

Cross run Štrbské Pleso – Jamské Pleso

Táto 12-kilometrová trať s prevýšením 487 metrov je už celkom masaker. Pred jej absolvovaním odporúčame zabezpečiť si s priateľmi na noc predtým a na tú ďalšiu apartmány na Štrbskom Plese, aby ste si oddýchli. Začiatok trate nájdete pri Grand Hoteli Kempinski. Ďalej sa napojíte na zelenú turistickú značku po horskom chodníku smerom do Jamrichova. Potom vás čakajú 2 kilometre stúpania po modrej značke až po rázcestie vedúce k Jamskému Plesu. A to je miesto obrátky (ale môžete to potiahnuť i ďalej). Po červenej značke sa vrátite späť na Štrbské Pleso.

Ďalšie bežecké trasy si môžete pozrieť TU.